Technické lyceum
Kód oboru vzdělání: 78-42-M/01
Délka a forma studia: 4 roky, denní studium
Ukončení studia: maturitní zkouška
Technické lyceum je primárně určeno pro žáky, kteří předpokládají pokračovat ve studiu na vysokých školách a univerzitách technického směru. Zaměření technického lycea je do oblasti aplikované informatiky a průmyslového designu. Obor má větší dotaci exaktních předmětů jako je matematika a fyzika a všeobecně vzdělávacích předmětů. Práci je možné si najít i po maturitě a to v oblastech informačních a komunikačních technologií nebo v oblastech projektování technických zadání.
Žák získá znalosti technického směru, které vyžadují připravenost k práci,
- ve všech oblastech využívání nejnovějších technologií
- v oblasti aplikování virtuální reality, robotiky a mobilní komunikace v praxi
- s prvky umělé inteligence, porozumí významu alternativních zdrojů energie
- v oblasti 3D technologií - tisku a grafiky (grafický design, průmyslový design)
- v oblasti využití digitálního prostoru (komunikace, vzdělávání, propagace)
- v oblasti algoritmizace a programování
- při realizaci technických projektů v českém i cizím jazyce
Uplatnění absolventa
Absolvent technického lycea je primárně připravován ke studiu na vysokých školách nebo vyšších odborných školách zejména technického nebo přírodovědného směru. V praxi se může uplatnit také ve středních technickohospodářských funkcích, např.
- programátor a správce prezentačních a reklamních aplikací
- dealer nebo obchodní zástupce zabývající se moderní technikou a novými technologiemi
- konstruktér, technolog
- průmyslový designer.
Absolvent získá
- Maturitní vysvědčení
Učební plán
Kategorie a názvy vyučovacích předmětů | Počet týdenních vyučovacích hodin v ročníku | Celkem | |||
---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. | 4. | ||
Povinné vyučovací předměty | |||||
Český jazyk a literatura | 3 | 3 | 3 | 3 | 12 |
Anglický jazyk | 3 | 3 | 3 | 3 | 12 |
Německý jazyk | 0 | 3 | 3 | 3 | 9 |
Dějepis | 2 | 2 | 0 | 0 | 4 |
Základy společenských věd | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
Tělesná výchova | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 |
Matematika | 3 | 4 | 4 | 3 | 14 |
Fyzika | 3 | 3 | 3 | 3 | 12 |
Chemie | 2 | 1 | 0 | 0 | 3 |
Biologie a ekologie | 2 | 1 | 0 | 0 | 3 |
Matematicko-fyzikální sem. | 0 | 0 | 0 | 2 | 2 |
Ekonomika | 2 | 1 | 0 | 0 | 3 |
ICT (AI) | 3 | 2 | 2 | 2 | 9 |
Programování (AI) | 0 | 2 | 2 | 0 | 4 |
Počítačové systémy (AI) | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
Technická fyzika (STR+AI) | 2 | 2 | 0 | 0 | 4 |
Aplikovaná matematika | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 |
Průmyslový design a grafická kom. (STR) | 0 | 2 | 3 | 3 | 8 |
Počítačová grafika a multimedia (AI) | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
Průmyslové navrhování (STR) | 0 | 2 | 2 | 2 | 6 |
Technické kreslení (STR) | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 |
Celková týdenní hodinová dotace | 31 | 33 | 33 | 32 | 129 |